Ciągły rozwój rynku kosmetycznego jest faktem – badania pokazują, że kobiety z roku na rok wydają coraz większe sumy na produkty do pielęgnacji. Polska pod tym względem nie znajduje się co prawda w europejskiej czołówce, ale także w naszym kraju tendencja jest wyraźnie wzrostowa. Jedna czwarta z pytanych deklaruje, że na kosmetyki przeznacza miesięcznie niewielkie kwoty – od 20 do 50 złotych. Mniej więcej taka sama grupa kobiet na zakupy w drogeriach wydaje od 50 do 100 złotych. Nieco mniejsza grupa – 20% - przyznaje, że ich wydatki to 100-150 złotych miesięcznie. Większość tych kwot trafia do zagranicznych koncernów, które produkują popularne linie kosmetyczne, ale uznanie klientek zyskały także niektóre polskie marki.
Kosmetyki kolorowe
Wśród producentów kosmetyków kolorowych popularność zyskała zwłaszcza firma Coty, która odpowiada za takie marki jak Astor, Rimmel, Manhattan, Miss Sporty. Ich ceny są zróżnicowane dzięki czemu grono klientek także jest szersze. Co ciekawe, Coty w zestawieniach światowych firm kosmetycznych wcale nie plasuje się tak wysoko i nie znalazło się wśród dwudziestu największych firm kosmetycznych świata.
Jednym z największych producentów kosmetyków w Polsce, eksportujących swoje produkty do krajów Europy Środkowej i Wschodniej, jest Eveline. Klientki cenią markę za dobrą jakość produktów i niezbyt wygórowane ceny. Ciekawym przykładem polskiej firmy częściej wybieranej zagranicą niż w kraju jest Inglot. Większość produktów powstaje w Przemyślu, jednak to w Irlandii firma jest liderem sprzedaży, popularnością cieszy się także w Stanach Zjednoczonych.
Kosmetyki pielęgnacyjne
Pielęgnacja ciała i twarzy to codzienny rytuał, który wymaga odpowiednich kosmetyków. Kobiety chętnie sięgają w tym celu po produkty marek grupy L’oreal, do której zaliczają się między innymi: Garnier, Vichy, La Roche-Posay, Biotherm czy Lancome. Szeroka gama produktów dostosowana do różnych typów cery oraz zróżnicowane ceny przyciągają klientki. Produkty L’oreal wyróżniają się również intensywną promocją, która niewątpliwie ma wpływ na osiągane wyniki sprzedażowe.
Najbardziej rozpoznawalnym polskim producentem kosmetyków pielęgnacyjnych jest firma Ziaja. Wiele klientek twierdzi, że opracowane przez nich produkty śmiało mogą konkurować z droższymi zagranicznymi odpowiednikami. Rozwój firmy wpływa na ciągłe poszerzanie oferty – obecnie są to już nie tylko kosmetyki dla kobiet ale także linie dla mężczyzn i dzieci.